آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ مقدماتی

سلام دوستان امیدوارم که عالی باشین. من پوریا منتخبی ام و تو این دوره آموزشی که در اختیارتون قرار گرفته میخوایم با هم زبان برنامه نویسی سی شارپ رو در سطح مقدماتی یاد بگیریم. خب همونطور که می دونین C# یکی از زبان های برنامه نویسی بر پایه ساختار زبان C هست و برای برنامه نویسی در محیط  .Net طراحی شده. این زبان محصول شرکت بزرگ مایکروسافته و در حال حاضر یکی از زبان های محبوب این حوزه محسوب می شه که سهم بسیار زیادی از پروژه های بازار رو به خودش اختصاص داده.

ما تو این دوره قراره از پایه و به صورت گام به گام این زبان قدرتمند و دوست داشتنی رو یاد بگیریم. تمامی مباحث مورد نیاز از صفر مطلق تا صد پوشش داده می شه و فقط کافیه با هر دانشی که دارین و بدون نیاز به داشتن پیش نیاز، فقط به فقط با انجام دادن تمرین های هر جلسه به تسلط کامل برسین.

این دوره از اهمیت زیادی برخورداره و پایه و اساس دانشتون رو تشکیل می ده و خودش به عنوان پیش نیازی برای دوره هایی مثل Asp.Net Core & MVC محسوب می شه، پس توصیه من اینه که بعد از اتمام هر جلسه مجدد دست به کُد بشین و تمرین های اون جلسه رو بار ها و بارها تکرار کنین تا ملکه ذهنتون بشن. امیدوارم که این دوره بتونه سهم هر چند کوچیک در رسیدن به اهداف بزرگتون باشه. پس بریم استارتش و با هم بزنیم.

این دوره که تحت عنوان آموزش زبان برنامه نویس C# مقدماتی ارائه میشه شامل سرفصل های زیره که پیشنهاد می کنم قبل شروع یه نگاه بهش بندازین تا با کلیات دوره آشنا بشین.

سرفصل های آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ مقدماتی

  1. Introduction to C# and.NET Framework
  2. Primitive Types and Expressions
  3. Non-Primitive Types
  4. Control Flow
  5. Arrays and Lists
  6. Working with Dates
  7. Working with Text
  8. Working with Files
  9. Debugging Applications

فصل اول

در فصل اول از آموزش سی شارپ مقدماتی به مفاهیم پایه‌ای سی شارپ میپردازیم. سی شارپ رو با دات نت مقایسه میکنیم و یکسری مفاهیم ابتدایی در مورد معماری دات نت رو بررسی میکنیم و در نهایت اولین پروژه ساده “hello World” رو به به زبان سی شارپ می‌نویسیم.

فصل دوم

دوره مقدماتی زبان سی شارپ

در فصل دوم با اصول و قواعد متغیرها و ثابتها آشنا میشیم، محدوده استفاده از این متغیرها رو با هم بررسی میکنیم و در ادامه فصل وارد بحث Type Conversion و یا تبدیل انواع در سی شارپ میشیم. عملگرها هم بحث بسیار مهمی هستن که در تمام زبانهای برنامه نویسی وجود دارن و در این فصل بطور کامل بررسیشون میکنیم. در انتهای فصل هم با مفاهیم و اصول کامنت گذاری در زبان سی شارپ آشنا میشیم.

فصل سوم

در مورد انواع داده‌های ثانویه یا Non-primitive type ها صحبت میکنیم و مرور مختصری روی کلاس‌ها و Struct ها داریم. رشته‌ها رو بطور کامل بررسی میکنیم و درنهایت مبحثمون رو با مقایسه reference type ها با  Value Type ها به اتمام میرسونیم.

فصل چهارم

ساختارهای شرطی در هر زبان برنامه نویسی وجود دارن و یکی از مباحث بسیار مهم و کاربردی در هر زبان محسوب میشن، در این فصل در مورد عبارات شرطی، عبارات تکرار شونده مثل حلقه‌های for، loop، foreach، While و dowhile صحبت میکنیم و در انتهای فصل وارد بحث کلاسهای تصادفی میشیم و یک مورد رو با هم بررسی میکنیم.

فصل پنجم

آرایه‌ها و لیست‌ها یکی از مواردی هستند که شما میتونید از اونها به عنوان مکانی برای ذخیره سازی موقت داده‌ها استفاده کنید. در این فصل از دوره سی شارپ مقدماتی به بررسی کامل آرایه ها در دو بخش میپردازم و سه بخش بعدی رو به بررسی لیستها اختصاص میدیم.

گام دوم از یادگیری سلسله آموزش های برنامه نویسی به زبان سی شارپ : آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ متوسطه


ثبت دیدگاه فقط برای اعضای سایت ورود ثبت نام